Nyheter
Kampanj ska stoppa trafikdårarna
Publicerad: 16 september 2009, 08:01
Skulle du vilja möta dig själv i trafiken.
Det är budskapet i Vägverkets nya kampanj som drar igång i nästa vecka.
TR
Tobias Rydergren
Bilköer är vardagsmat för många bilpendlande stockholmare. Och problemet växer när någon försöker ta en genväg för att vinna några minuter. För att den enskilde bilisten ska förstå hur han eller hon påverkar trafiken drar Vägverket igång en ny kampanj på måndag. Även Polisen, SL och Stockholms stad står som avsändare.
Bakom kampanjen som bygger på temat ”Skulle du vilja möta dig själv i Trafiken” ligger Blomquist Annonsbyrå. Kampanjen består av en reklamfilm som kommer att synas både i tv och på bio. Budskapet ska också trummas in med annonser och NTF:s utomhustavlor.
Vi som gör det
Uppdragsgivare: Eva Meyersohn Flam Vägverket, Christina Durling Stockholms stad
Blomquist: Klas Almén copywriter, Ulrica Ingström/Fredrik Gustafson art director, Janne Åkerblom cd, Git Wallander projektledare, Helena Fock produktionsledare, Richard Arvius final art
Produktionsbolag film: Atmosfär (Jörgen Lööf regissör, Pelle Ohrgren producent, Nikita Kronlund regissörsassistent), Mats Ardström kamera, Pia Åstrand produktionsledare, Housework ljudläggning
Post production: Stopp
Stillbildsfoto: Jörgen Lööf
Retusch: Touch Me
Musik på filmen: ”Sleeping beauty” med The Ruling Class
Mediabyrå: Nowa