Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Kampanj ska stoppa trafikdårarna

Publicerad: 16 September 2009, 08:01

Skulle du vilja möta dig själv i trafiken. Det är budskapet i Vägverkets nya kampanj som drar igång i nästa vecka.


Ämnen i artikeln:

AtmosfärBlomquist & Co

Bilköer är vardagsmat för många bilpendlande stockholmare. Och problemet växer när någon försöker ta en genväg för att vinna några minuter. För att den enskilde bilisten ska förstå hur han eller hon påverkar trafiken drar Vägverket igång en ny kampanj på måndag. Även Polisen, SL och Stockholms stad står som avsändare.

Bakom kampanjen som bygger på temat ”Skulle du vilja möta dig själv i Trafiken” ligger Blomquist Annonsbyrå. Kampanjen består av en reklamfilm som kommer att synas både i tv och på bio. Budskapet ska också trummas in med annonser och NTF:s utomhustavlor.

Vi som gör det

Uppdragsgivare: Eva Meyersohn Flam Vägverket, Christina Durling Stockholms stad

Blomquist: Klas Almén copywriter, Ulrica Ingström/Fredrik Gustafson art director, Janne Åkerblom cd, Git Wallander projektledare, Helena Fock produktionsledare, Richard Arvius final art

Produktionsbolag film: Atmosfär (Jörgen Lööf regissör, Pelle Ohrgren producent, Nikita Kronlund regissörsassistent), Mats Ardström kamera, Pia Åstrand produktionsledare, Housework ljudläggning

Post production: Stopp

Stillbildsfoto: Jörgen Lööf

Retusch: Touch Me

Musik på filmen: ”Sleeping beauty” med The Ruling Class

Mediabyrå: Nowa

Tobias Rydergren


Ämnen i artikeln:

AtmosfärBlomquist & Co

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.