Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjar mot låga räntor

Publicerad: 2 februari 2011, 08:37

Stoppa "kakburksräntorna". Det är budskapet i Volvofinans Banks nya kampanj som Momentum ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

Hobby Film

Den nya kampanjen går i tv, print och webb och är producerad av Hobby Film och regissören Oskar Bård. Bakom idén står Momentum Sverige. Filmen går i TV4, TV4+, TV4 Fakta, TV4 Sport, Discovery Channel samt Eurosport.

Enligt Volvofinans Bank finns det minst 160 miljarder kronor på konton med låg ränta. I den nya kampanjen jämförs det med att lägga pengarna i en kakburk eller i madrassen.

– Vi vill uppmana svenskarna att se över räntan på sina konton och sedan byta till ett sparkonto värt namnet. Hos oss får du hög sparränta redan från första kronan, dessutom med fria uttag och statlig insättningsgaranti, säger Ewa Woldenius, Chef på Marknadskommunikation & PR hos Volvofinans Bank i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Momentum Sverige:

CD: Marcus Hessel

Copy: Fredrik Malmborg/Johan Brink

Projektledare: Cathrine Simonsson

Produktionsledare: Sandra Heaver

Ad-ass: Petter Lassbo

Hobby Film:

Regissör: Oskar Bård

Producent: Anna Persson

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Hobby Film

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.