Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 2 februari 2011, 08:37
Stoppa "kakburksräntorna". Det är budskapet i Volvofinans Banks nya kampanj som Momentum ligger bakom.
Ämnen i artikeln:
Hobby FilmDen nya kampanjen går i tv, print och webb och är producerad av Hobby Film och regissören Oskar Bård. Bakom idén står Momentum Sverige. Filmen går i TV4, TV4+, TV4 Fakta, TV4 Sport, Discovery Channel samt Eurosport.
Enligt Volvofinans Bank finns det minst 160 miljarder kronor på konton med låg ränta. I den nya kampanjen jämförs det med att lägga pengarna i en kakburk eller i madrassen.
– Vi vill uppmana svenskarna att se över räntan på sina konton och sedan byta till ett sparkonto värt namnet. Hos oss får du hög sparränta redan från första kronan, dessutom med fria uttag och statlig insättningsgaranti, säger Ewa Woldenius, Chef på Marknadskommunikation & PR hos Volvofinans Bank i ett pressmeddelande.
Momentum Sverige:
CD: Marcus Hessel
Copy: Fredrik Malmborg/Johan Brink
Projektledare: Cathrine Simonsson
Produktionsledare: Sandra Heaver
Ad-ass: Petter Lassbo
Hobby Film:
Regissör: Oskar Bård
Producent: Anna Persson
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Hobby Film