Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanjen dubblade bokningarna

Publicerad: 25 september 2009, 13:49

Efter fyra veckors kampanj för Vings resor till Thailand har antalet bokningar fördubblats jämfört med 2008. Nu ska en ny kampanj lyfta Kanarieöarna till samma nivåer.


Ämnen i artikeln:

Claes PellvikVingForsman & Bodenfors

Vings kampanj för Kanarieöarna.

– Vi märkte att bokningarna till Thailand släpade efter lite. Men nu när vi har varit ute och talat för varan som märker vi att det gick att väcka intresset, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Efter fyra veckor med en kampanj för Thailand är det dags för Kanarieöarna. I kampanjen lyfter Ving fram Sunprime-konceptet. Det vänder sig till par utan barn.
– Det är fyrstjärniga hotell med modern inredning, där vi också satsar lite mer på maten.

Kampanjen för Kanarieöarna kommer att gå i TV4 och Kanal 5. Annonser kommer att synas i Citypaketet och tidskrifter som Sköna Hem  och M-Magasin. Sunprime har också fått en kampanjsajt. Bakom kampanjen ligger reklambyrån Forsman & Bodenfors och mediebyrån OMD.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.