Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjen får en flygande start

Publicerad: 31 maj 2010, 10:39

Academic work har tidigare gjort riktade reklaminsatser – antingen mot studenter eller mot företag. Nu går företaget ut i sin första tv-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Academic workNaked

Annonsen kommer att synas i fackpress.

– Vi går ut brett för att stärka varumärket – både mot våra konsulter och de företag som vill hyra in dem, säger  Anna Ersholt marknadschef på Academic work.

För en månad sedan presenterade företaget sin nya logotyp och det nya budskapet ”home of young professionals”.
– Vi uppfattas fortfarande mycket som ett företag som hyr ut studenter, men det är bara halva vår verksamhet. Vi jobbar även med både heltidsbemanning och rekrytering.

Vad ska ni ha uppnått när kampanjen är över?
– Vi ska främst ha stärkt varumärket. Företaget har vuxit enormt fort och vi är i dag nummer fem på marknaden. Det är det för få som känner till.

Kampanjen kommer att gå brett i tv och i en annonskampanj i Chef, Personal & Ledarskap och Dagens Industri.

Arbetsgrupp: Academic Work

Naked
Christoffer Dymling, Kreatör
Fredrik Preisler, Creative Director
Johan Falk, Kundansvarig/Strateg
Anna Wallin, produktionsledare
Jonas Frank, frilansande kreatör

B-Reel
Regissör: Filip Tellander

Annons: Fotograf Pelle Bergström, Retusch Cabbe Sweet Studio

Mediebyrå: IUM

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Academic workNaked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.