Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 31 maj 2010, 10:39
Academic work har tidigare gjort riktade reklaminsatser – antingen mot studenter eller mot företag. Nu går företaget ut i sin första tv-kampanj.
Annonsen kommer att synas i fackpress.
– Vi går ut brett för att stärka varumärket – både mot våra konsulter och de företag som vill hyra in dem, säger Anna Ersholt marknadschef på Academic work.
För en månad sedan presenterade företaget sin nya logotyp och det nya budskapet ”home of young professionals”.
– Vi uppfattas fortfarande mycket som ett företag som hyr ut studenter, men det är bara halva vår verksamhet. Vi jobbar även med både heltidsbemanning och rekrytering.
Vad ska ni ha uppnått när kampanjen är över?
– Vi ska främst ha stärkt varumärket. Företaget har vuxit enormt fort och vi är i dag nummer fem på marknaden. Det är det för få som känner till.
Kampanjen kommer att gå brett i tv och i en annonskampanj i Chef, Personal & Ledarskap och Dagens Industri.
Naked
Christoffer Dymling, Kreatör
Fredrik Preisler, Creative Director
Johan Falk, Kundansvarig/Strateg
Anna Wallin, produktionsledare
Jonas Frank, frilansande kreatör
B-Reel
Regissör: Filip Tellander
Annons: Fotograf Pelle Bergström, Retusch Cabbe Sweet Studio
Mediebyrå: IUM
Tobias Rydergren