Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjen ska fjättra bokköparna

Publicerad: 23 januari 2009, 10:25

På måndag startar den nya kampanjen från Pocket Shop. Med hjälp av bilder på böcker och kedjor ska reklambyrån få fler att köpa boken Myrrha.


Ämnen i artikeln:

Abby NormAndreas Morne

Kampanjen är ett samarbete mellan Pocket Shop och Månpocket men det är Pocket Shop som driver kampanjen. Boken som ska marknadsföras är "Myrrha" av Ulrika Kärnborg.

– Boken handlar om dominans och underkastelse mellan en tjänsteflicka och en gentleman. Det har vi jobbat vidare på. Resultatet blev en enkel visuell bildlösning för att det skulle fungera bra utomhus, säger Andreas Morne, kundansvarig på Abby Norm.

Abby Norm har samarbetat med Pocket Shop, i två år. Målet är liksom i tidigare kampanjer att driva försäljning av boken.

Kampanjen kommer att gå i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och på Arlanda.
– Förutom annonserna kommer vi även kedja in en eurosize i Stockholm.

Pocket Shop

Byrå: Abby Norm
Arbetsgrupp:
Kundansvarig: Andreas Morne
Art Director: Petrus Dahlin
Copywriter: Thomas Jansson
Original/Formgivning: Märta Segerström
Operativ projektledare: Elin Tjernström

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Abby NormAndreas Morne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.