Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 20 december 2007, 13:33

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Skapa ditt eget julbord med Hemköp

Inför julen har reklambyrån Locomotiv tagit fram en sajt åt Hemköp där kunderna kan kombinera ihop sitt eget julbord, få recept, erbjudanden och andra tips.

Tanken är att kunderna ska slippa stress genom att i lugn och ro kunna bestämma exakt vad som ska finnas på bordet.

Se sajten här.

Hemköp

Uppdragsgivare: Jonas Larsson
Byrå: Locomotiv
Arbetsgrupp: Cecilia Wulfing Dettner projektledare, Lars Lengquist ad, Linus Wikström copy, Gunilla Hedenfeldt produktionsledare, Anna Boman originalare, Johan Håål webb ad, Pierre Eklöf Flashutvecklare, Mikael Alm flashutvecklare, Allyson Allende programmerare, Miranda Yung produktionsledare webb

KF satsar på sagolik jul

Inför julen har KF fastigheter valt klassiska sagor för att smycka sina köpcentrum. Vissa blev pepparkakeland och andra romantiska sagovärldar med feér och vättar. Temat är förtrollande jul.

– Vi ville hitta ett jultema som sticker ut bland alla mer traditionella julteman, men som även ramar in våra olika butikers kampanjer. Det blev ett samspel mellan sagoland och traditionell jul, säger Anna Sjöberg, vd och projektledare på Tackolov, i en kommentar.

Kampanjen går i sex köpcentrum i Sverige. Detta backas även upp av annonser i dagspress, utomhus och på köpcentrumens webbplatser.


Linda Fagerlind

KF Fastigheter

Uppdragsgivare KF: Cia Ekberg, Sara Nurani
Byrå: Tackolov
Arbetsgrupp: Carola Edlund, Karin Romdahl formgivning, David Enlund,  Gustaf Boman  ad, Annica Linusson, Anna Blixt copy, Cilla Ardhall produktionsledning,  Anna Sjöberg  projektledning
Webbproduktion: Osynlig
Fotograf: Fredrik Ödman/Vol
Dekor: Creativ Stil

Hundra gör julkampanj för Göteborg

Hundra Reklambyrå har tagit fram kampanjen som ska guida göteborgare och turister rätt i julstaden Göteborg.

Kampanjen består av tolv annonser som kommer att synas i Göteborgs-Posten fram till jul. Bakom kampanjen står evenemangsbyrån Insideout som anlitats av det kommunala bolaget Göteborg & Co.

Ulrika Dybler, projektledare på Insideout, kommenterar kampanjen.
– Hundra har tolkat uppdraget på ett bra sätt via dubbeltydigheten i temat ”upplysning” som tydligt kopplar till våra aktiviteter på stan. Kampanjen både ramar in och bidrar till den känsla vi vill skapa med evenemanget.

I år är det tredje året i rad som Göteborg satsar på ”Julstaden”. Inspirationen kom från början från Lisebergs julmarknad.

– Informativt, men med julkänsla och glimten i ögat. Vi är klart nöjda och hoppas på ett fortsatt samarbete även nästa år, säger Johan Brink, copywriter på Hundra .


Linda Fagerlind

Julstaden Göteborg

Uppdragsgivare: Liselotte Cassel, projektledare på Insideout
Byrå: Hundra Reklambyrå
Arbetsgrupp: Peter Olsen projektledare, Therese Thörnell produktionsledare, Johan Brink copy, Andréa Tureson copy, Torbjörn Briggert ad, Joel Bondeson final art, Mikael Schmidt prepress

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.