Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 24 Januari 2008, 15:07

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Glansen i fokus för Yes

Tre annonser för Yes.

Procter & Gamble kommer ut med en ny kampanj för deras produkt Yes Maskindisk. Kampanjen är framtagen av reklambyrån Grey Stockholm. Kampanjnamnet är “Super shine”.

– Briefen var att berätta för människor som har diskmaskin att Yes ger otroligt bra diskresultat med skinande ren disk. Lösningen blev att visa skinande ren disk där logotypen endast visas i blänket i de nydiskade produkterna. Vi ville gå ifrån det stereotypa i kommunikationen som görs diskmedelskategorin, säger Martin Stadhammar på Grey.

Kampanjen kommer att synas som helsidor i dagspress.


Text: Linda Fagerlind

Yes Maskindisk

Kund: Procter & Gamble.  Christina  Birkedal,  Philip  Andersson Nobel
Byrå: Grey Stockholm
Arbetsgrupp: Sten Åkerblom ad, Martin Stadhammar copy, Sara Bellafesta, Richard Landerus design, Annelie Eklund projektledare, Johanna Jöhncke produktionsledare
Foto: Erik Hagman/Agent Molly

Red Pages väljer Expressen

Direktreklamföretag Red Pages, som tidigare bara vänt sig till potentiella annonsörer genom branschpress, satsar nu på annonser riktade till konsumenter. Genom att annonsera i Expressen ska Red Pages öka kännedomen om företaget och skapa förväntan inför kommande nummer av reklamtidningen.

Kampanjen består av tre helsidor i Expressen inför varje utgåva av Red Pages. Eller närmare bestämt cirka 30 helsidor på ett år. Första kampanjen kommer ut i slutet av februari.
– Syftet är att förbereda mottagarna, skapa en viss förväntan, och öka antalet läsare, säger Red Pages vd Göran Öhman i en kommentar.

Red Pages, som bygger på identifierad direktreklam, kommer i år ut med nio nummer. Tidningen når enligt Red pages cirka 750 000 stockholmare. Målgruppen är folk i arbetsför ålder med en årsinkomst över 150 000 kronor.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Odd Scouts. Byrån har även tagit fram Red Pages b2b-reklam som bygger på att det är påsen som tidningen levereras i som är det viktiga.


Linda Fagerlind

Red Pages

Göran Öhman , vd
Byrå: Odd Scouts   
Strategisk byrå: Cabomba Brothers

Telenor binder priset

Telenor släpper denna vecka en kampanj med namnet ”Priset är fast”. Kampanjen vänder sig till små och medelstora företag och ska berätta att det inte tillkommer några extra kostnader med deras abonnemang ”Telenors fastpris för företagare”.

– I dialog med våra företagskunder har vi fått klart för oss att långt ifrån alla har förstått att man numer kan ringa för ett fast pris. Otydlig information har gjort att många missat detta, och de som förstått har ofta, som följd av en allmänt inbyggd skepsis mot branschen i allmänhet, förutsatt att det tillkommer en massa avgifter eller krav på bindningstider. Denna kampanj ska en gång för alla göra klart att så inte är fallet, säger Joakim Landin, projektledare på Garbergs.

Kampanjen kommer bland annat att synas i affärspress som Dagens Industri samt på stortavlor på olika flygplatser.


Linda Fagerlind

Telenor

Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp:  Joakim Landin  projektledare,  Lotta Thunved  produktionsledaren, Stefan Pagréus copy, Sebastian Smedberg ad,  Nina Åkestam  planner, Jonas  Bäckman formgivare

Ljus i mörkret

Reklambyrån Smith har tagit fram en ny kampanj åt Rånäs slott som ska locka fler företag att boka konferens på gården.

Rånäs slott, som ligger placerad mellan Uppsala och Norrtälje, har ett eget ljusrum och det är det rummet som Smith utgått från när de tog fram kampanjen ”ljus i mörkret”.

Kampanjen, som drog igång i måndags, kommer att synas på 50 ljustavlor i Stockholm. Budskapet är ”Det är mörkt tre månader till. Boka konferens ljusrum redan idag”. Affischerna har sedan kompletteras med utplacerade vilstolar framför tavlorna.

Smith har samarbetat med Rånäs slott sedan 2001. Tidigare har reklambyrån bland annat fokuserat på upplevelser kring slottet, som till exempel golf och spa, samt tagit fram konceptet ”insikt med utsikt” där de förenade slottets historia med den moderna mötesplatsen.

Linda Fagerlind

Rånäs slott

Bertil Dufbäck och Carina Leverén, Rånäs
 Byrå: Smith
Arbetsgrupp:  Christopher Barnekow   ad, Johan Gabrielsson ad, Gustaf Grapengiesser copy, Nils Carlén copy, Johan Persson projektledare, Carl Cassel formgivare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.