Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 4 april 2008, 13:02

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Kia Motors är en av huvudsponsorerna för fotbolls-EM . Nu kommer bilföretaget ut med en kampanj, signerad reklambyrån Berntzonbylund, där de ger sig ut på en två månader lång turné i Sverige för att berätta om samarbetet.
Kampanjens koncept är ”Kia avspark”.

– Varje veckoslut under april och maj och en bit in i juni kommer en 15 meter lång trailer att rulla in i städer runt om i landet tillsammans med hela Kias bilpark. På plats vill man komma närmare slutkonsumenterna och skapa fler provkörningar, säger Hans Bylund cd på Berntzonbylund, i en kommentar.

Förutom turnén kommer samarbetet även att synas i dagspress, radio, webb, dr och lokalannonsering.

Läs även: Sju synder ska sälja nya Kia

Lyssna på Kias radioreklam

Kia Motors

Uppdragsgivare: Janett Henter och Maria Köhler
Byrå: Berntzonbylund
Arbetsgrupp: Hans Bylund cd, Joachim Berntzon planner, Patrick Westerberg copy, August Wimnell och Erik Olsson ad och design
Webb: Berntzon Bylund och Vindaloo
Radio: Delorean
Foto: Karl-Fredrik Hausswolff
Event: Pro Event

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.