Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 23 april 2008, 11:37

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Idre Fjäll har en stark position som resmål på vintern för skidturister. Fjället är Sveriges fjärde största skidanläggning. Nu väljer skidorten att även satsa stort på sommaren.

Reklambyrån Spenat, som Idre Fjäll började samarbeta med förra året, har fått i uppdrag att visa att fjället förutom skidåkning även erbjuder ett stort antal äventyrsaktiviteter.

Åsa Jernfält Widlund, copy på Spenat, berättar om idén.
– Vi tog fasta på det jättestora utbud av aktiviteter som finns på Idre Fjäll; här finns verkligen något för alla i familjen. Resultatet blev konceptet ”Äventyr för alla smaker” som vi dramatisera.

Kampanjen, som startar i maj, kommer att gå som print och på webben.

Spenat började redan förra året arbetet med att presentera Idre Fjälls åretruntverksamhet.

Idre Fjäll har tidigare samarbetat med byrån Norkay. Det samarbetet pågick under cirka 15 år.

Idre Fjäll

Byrå: Spenat
Arbetsgrupp: Niclas Fors art director, Åsa Jernfält Widlund copywriter, Kalle Olsson projektledare, Pernilla Ellström produktionsledare, Helena Johansson originalare, Martin Furuberg webbdesigner
Foto: Lipkin

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.