Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 12 maj 2008, 09:25

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Golf och sjöutsikt ska sälja hus

Den Göteborgsbaserade reklambyrån Essoell fick i uppdrag att ta fram en kampanj åt Myresjöhus inför försäljningen av villorna som ska byggas i området Odensjö Park. Resultatet blev textbaserade annonser där golf, sjöutsikt, hästar och afternoon tee lyfts fram.

Odensjö Park, som ligger cirka 8 kilometer utanför Jönköping, kommer att få sextio arkitektritade villor intill Odensjö Golf Club.

Kampanjen, som startar i veckan, kommer att gå utomhus i Jönköpingsområdet under två veckor.

Myresjöhus

Byrå: Essoell
Arbetsgrupp: Anders Schedwin projektledare, Johanna Westberg produktionsledare, Johan Rudh copy, Peter Karlsson ad

Siemens släpper nordisk tv-kampanj

I samarbete med Naturskyddsföreningen släpper Siemens en kampanj för deras nya serie med lågenergidammsugare.

Kampanjen, signerad reklambyrån Ymer och produktionsbolaget Hobbyfilm, kommer att gå i Sverige, Norge och Finland under maj månad. Den bygger på ett samarbete mellan Siemens och de olika ländernas naturskyddsföreningar.

I filmen ser vi hur en person smyger omkring i en bostad och upptäcker en helt ny art, i form av en dammsugare. Filmens tema är naturfilm.
– Vi har inspirerats av naturfilmslegenden David Attenboroughs viskande och entusiastiska berättarröst, säger Johan Lundin, ad på Ymer.

Kampanjen backas även upp av även print, åf- och butiksmaterial, banners samt en kampanjsajt.

Siemens Hushåll

Uppdragsgivare: Angela Gustafsson-Reden, Karin Hansen
Byrå: Ymer
Arbetsgrupp:  Yngve Ornerud  projektledare,  Magnus  Jerräng copy, Johan Lundin ad, Ewa Tafvelin produktionsledare,  Jonas  Norberg  ad ass
Produktionsbolag: Hobbyfilm
Regissör: Oskar Bård
Producent: John Hallström

Reklambyrån Tjugosex har tagit fram en lanseringskampanj åt aktivitetscentret Gesunda och deras nya satsning för sommarsäsongen 2008.

Gesunda, som ligger strax utanför Mora, erbjuder en rad åretruntaktiviteter som till exempel utförsåkning, fiske, golf, bad, kultur och musik. Inför sommarsäsongen släpper centret en kampanj för att sälja in deras nya Bikepark.

Tidigare har Tjugosex sett över både Gesundas affärsutveckling och kommunikation samt tagit fram en ny tidning, hemsida, dr, annonsering och skyltprogram åt dem.

Gesunda

Byrå:   Tjugosex
   Arbetsgrupp:   Robert Lindqvist projektledare, Anna Högberg   ad,   Anna Claesson copy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.