Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 7 maj 2008, 14:33

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Just nu håller Stockholms niondeklassare på att se över de val de har gjort till gymnasiet i höst. Den 15 februari skulle ansökningarna ha varit inne men än är inte loppet kört för Gymnasieskolorna i jakten på elever, ända fram till mitten av maj kan eleverna göra ändringar i sina ansökningar.

Det har YBC, det nystartade kommunala gymnasiet i Nacka, tagit fasta på. I en ny webbkampanj försöker de nå ut med sitt budskap via sajter som till exempel Playahead. Bland annat bjuds ungdomarna in till en tävling där de kan designa sitt ultimata klassrum. Dessutom uppmanas niorna att lista sina drömlärare inom olika ämnen och skolans rektor kommer vid två tillfällen att chatta med ungdomarna på sajten.

I ett pressmeddelande säger skolans rektor Hans Renman .
– Chatten har två stora fördelar, dels är det ett medium och en konversationsform som de yngre är väldigt vana vid och dels är det en form där ungdomarna på ett äkta sätt vågar fråga utan att vara blyga inför vuxna. Hur ofta händer det annars att en nia har en prestigelös dialog med en gymnasierektor.

Målet med kampanjen, som är framtagen av 21-0, är att lyfta fram skolans ledord som är kreativitet och entreprenörskap. Totalt har skolan plats för 400 elever.

Mediebyrå för kampanjen är Mindshare.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.