Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 29 februari 2008, 10:17
Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.
Reklambyrån Dragster kommunikation har tagit fram en ny kampanj åt företaget Busch Vakuumteknik som ska visa att vakuumpumpar faktiskt är kul.
Kampanjen består av två delar: en som ska nå ut till den breda allmänheten och en, bestående av direktreklam, som skickas till utvalda personer på företag som sysslar med bioenergi.
Busch Vakuumteknik har funnits i Sverige sedan 1978. Under de senaste fyra åren har företaget samarbetat med Dragster. Under den tiden har reklambyrån satsat på flera branschspecifika kampanjer. Denna gång ligger fokus på miljön och bioenergibranschen. Temat är: Vi kan ingenting.
Hasse Johansson , projektledare på Dragster, kommenterar idén.
– Vakuum är ett fysikaliskt uttryck för ingenting. Busch är med andra ord experter på just ingenting. Kul och kaxigt att gå ut med, speciellt i Nyteknik som har en så ”kunnig” läsekrets. Budskapet kan vi rikta mot olika segment, som här mot bioenergibranschen.
Kampanjen kommer att synas under våren. Bland annat genom imageannonser i tidningen Nyteknik.