Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 6 mars 2008, 14:28

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Hundra gör kampanj om rånrisk

Hundra Reklambyrå har tagit fram en kampanj åt spis- och skorstensproducenten Keddy som ska få folk att se över sin ekonomi. Annons texten lyder ”Här blir en svensk familj brutalt rånad på tusentals kronor”.

Målet är att visa villaägare runt om i Sverige hur mycket pengar de förlorar om de eldar i öppen spis och att därefter presentera en lösning – att investera i en värmekasett till öppna spisen.

Kampanjen, som startar den 15 mars, kommer att gå under sex veckor. Annons er kommer bland annat synas i livsstilsmagasin som till exempel Svensk golf, Allt i Hemmet och Båtliv.

Greppet i kampanjen är att spela på villaägarnas känslor istället för att bara prata siffror.
Hannes Dahl , copywriter på Hundra Reklambyrå, kommenterar kampanjen.
– Som marknadsledare gäller det att ta ut svängarna och även leda reklamutvecklingen i branschen. Det gör den nya kampanjen, och det är inspirerande att arbeta med en kund som vågar vara först.

Keddy

Byrå: Hundra
 Arbetsgrupp:  Markus  Eriksson projektledare, Ellinor Jansson produktionsledare,  Hannes Dahl  copywriter,  Jonas  Lindblad ad, Måns Lindberg ad-assistent

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.