Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 25 februari 2008, 13:12

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Med konceptet ”En glamourösare vardag” ska Nonstop Television sälja in kanalen Star till huvudmålgruppen kvinnor i åldern 18-35 år.  Annons erna, som syns utomhus samt som helsidesannonser i till exempel Expressen Fredag, Bon och Alltomfilm, ska även tilltala män i samma målgrupp.

Kampanjen är signerad reklambyrån The Apartment.
– Vi vill ge tv-kanalen Star ett uttryck som kan identifiera varumärket med det Star står för på enklast sätt; en glamorösare vardag. Kampanjen ska snabbt och tydligt kommunicera att kanalen är till för dig som har ett intresse för glamor, oavsett om det gäller mode, galor eller nöjesnyheter, säger Babak Shermond på The Apartment.

På bilderna har reklambyrån smugit in detaljer som tydliggör kanalens utbud.

Den första kampanjen består av tre olika annonser.

Nonstop Television/Star

Beställare: Lenny Pettersson, marknadschef på Nonstop Television
Byrå: the Apartment
Foto: Rickard Sund/Agent Molly
Stylist: Malin Thorngren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.