Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 14 april 2008, 14:46
Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.
Sjöassistans fortsätter sin kommunikation kring företagets försäkring med assistans. Denna gång ligger fokus på de tjänster som ingår i försäkringen.
Det var i slutet av 2007 som Sjöassistans, som jobbar med förebyggande åtgärder till sjöss, efter en pitch valde Milk till ny byrå. Kännedomen om Sjöassistans verksamhet var bristfällig och många blandade ihop Sjöassistans med Sjöräddningssällskapet. Milk fick således i uppdrag att ta fram en ny varumärkesplattform för Sjöassistans. Som ett led i satsningen att stärka varumärket tog organisationen även fram en egen försäkring. På båtmässan i Göteborg i februari släpptes den första kommunikationen.
Nu kommer nästa steg i kommunikationen. Denna gång lyfter Milk fram fördelar i båtförsäkringen. Bland annat trycker de på kombinationen av försäkring och assistans, vilket enligt Sjöassistans ger deras kunder en klar fördel jämfört med traditionella försäkringsbolag.
Kampanjen kommer att synas i print och på internet.
Sjöassistans består av ett nätverk med cirka 600 yrkesverksamma skeppare.
Marknadschef: Kenth Bill
Byrå: Milk
Arbetsgrupp: Christoffer Meyer projektledare, Anders Holmström copy, Andreas Bergendahl ad, Mikael Selin grafisk form, Marcus Aggfelt produktionsledning