Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 18 april 2008, 13:58

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Spring Consulting kör ut en kampanj med kaxigt tema. Bakom konceptet ”Ärligt talat – bäst i Norden” står nkel kommunikation, som Spring precis börjat samarbeta med.

– Det som känns bäst för oss är att nkel har förstått oss som företag och hittat ett sätt som förmedlar det vi står för på ett mycket snyggt och professionellt sätt , säger Linda Svensson, marknadsansvarig på Spring Consulting Sverige, i en kommentar.

Kampanjen, som startade i april, har som mål att dels stärka varumärket och dels visa att de är ett ”annorlunda och enklare alternativ, utan klyschor och floskler”.

Kampanjen vilar på två ben, en imagebyggande del och en rekryteringskampanj. Båda delarna kommer att synas i print och på webben.

– Idén är att särskilja Spring från konkurrenterna och att ge dem positionen som den smidiga och raka samarbetspartnern. Många i branschen berättar om hur duktiga man är på SAP. Vi såg det som en hygienfaktor – kan man inte SAP så har man ingen affär. Vi valde i stället att fokusera på relationen och samarbetet med konsulten. En kul detalj som vi använt oss av i kommunikationen är att företaget faktiskt har en ”fatta-själv-princip", säger Patrik Lindkvist, ad på nkel kommunikation.

Spring Communication

Byrå: nkel kommunikation
Arbetsgrupp: Johan Moberg projektledare, Patrik Lindkvist ad, Annika Brännström copywriter, Eva Runvald produktionsledning

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.