Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 6 februari 2008, 12:24

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Ed Leigh, Ray Barbee, Tigra, ADL, Tim buktu, Amy Gunther, Mega, AC Bananas och Cali gör reklam för klädföretaget WeAretheSuperlativeConspiracy, Wesc.

Kampanjen, som ska lansera företagets uppdaterade kollektion av hörlurar, hade premiär i helgen på filmfestivalen Popcorn.

De två första filmerna är inspelade i Stockholm. Senare kommer Wesc att släppa ytterligare tre filmer som spelats in i Los Angeles.
Alla filmer är producerade av Social Club i samarbete med Johan Walter Naeslund och Wesc. För regi svarar Mattias Montero.

Filmerna kommer att synas på webben samt MTV.


Linda Fagerlind

Inför Alla hjärtans dag satsar kaffekedjan Espresso House på att locka kunder med hjälp av kärleksinspirerade bakverk. Kampanjen, med bakverket Lovecake, är framtagen av deras nya reklambyrå Abby Norm.

Andreas Morne , vd på Abby Norm, berättar om idén.
– Kampanjen tar avstamp i produkten och låter den vara hjälten. Kampanjen dramatiseras genom en tvekamp mellan en kattunge, en hundvalp, en kanin och Lovecake. Och segrare är, inte helt oväntat, Lovecake.

Kampanjen kommer att synas på olika enheter i företagets 57 kaffebarer runt om i Sverige. Bland annat kommer en film att visas på plasmaskärmar i kedjans barer.

Kampanjperioden är från den 4 februari till den 17 februari.


Linda Fagerlind

Espresso House

Byrå: Abby Norm
Arbetsgrupp:  Andreas Morne  Strategisk projektledare, Ellinor Söderberg och Emma Nyberg
operativ projektledare, Petrus Dahlin ad, Märta Segerström grafisk formgivare

Syre Sthlm viker svanar i ny kampanj

Under hösten blev sex produkter från företaget Smart Microfiber Svanenmärkta. Uppdraget att berätta om nyheten gick till reklambyrån Syre Sthlm. Nu kommer den första kampanjen där byrån vikt svanar av de miljömärkta produkterna.

– Kampanjen är tänkt att gå över en längre tid och vi kommer att jobba utifrån samma koncept, ”Rengör effektivt utan kemikalier”, hela tiden, säger Mattias Nyberg copywriter på Syre Sthlm.

Den första kampanjen består av annonser som kommer att synas i Drömhem & Trädgård, Icakuriren, Residence, Plaza samt branschpress.
– I första delen av kampanjen har vi skapat annonser utifrån de fyra dukar som blivit Svanenmärkta. Nästa utmaning blir att hitta en lösning till svampen och moppen, säger Mattias Nyberg.

Målet med kampanjen, som visar upp de miljömärkta städprodukterna i hemmiljö, är att få fler att städa miljövänligt.
– Väldigt få konsumenter känner till att det faktiskt går att städa effektivt utan kemikalier så det vill vi förmedla genom vår nya kommunikation.

Kampanjen backas även upp av butiksmaterial och aktiviteter på webben.

Vad har ni för mediebudget?
– Mediebudgeten ligger på cirka 600 000 kronor, säger Mattias Nyberg.


Linda Fagerlind

Smart Microfiber

Uppdragsgivare: Daniel Broman, marknadschef på Smart Microfiber System AB
Byrå: Syre Sthlm
Arbetsgrupp: Nina Berggren ad, Mattias Nyberg copywriter, Ylva Pettersson produktionsledare, Kjell-Åke Jonsson original, Göran Bärnsten projektledare
Repro: Kolm&Norlén

PNL i kampanj för bättre logistik

Pan Nordic Logistics, PNL, vänder sig i vårens kampanj till vd:n, styrelsen och koncernledningen för att berätta hur viktigt det är med en logistikpartner som har ett effektivt nätverk för hela Norden.

Anna Wihlborg marknadschef på Pan Nordic Logistics, kommenterar kampanjen.
– Vi vill med den här kampanjen göra logistikfrågan till en viktig affärsstrategisk fråga. Vi har i kampanjen tagit fasta på vårt effektiva nätverk och vår erfarenhet på den nordiska marknaden. Eftersom vi arbetat med leveranser av olika slag här i nästan 400 år har vi också lärt oss skapa bra system och lösningar för Norden.

Kampanjen, signerad TANK/Y&R, fokuserar på att leveranssäkerhet i längden sparar pengar.
– Logistiken blir förr eller senare en affärskritisk fråga för de flesta företag, säger Anna Wihlborg.

Kampanjen går som helsidor, halvsidor, kvartssidor och banners i Dagens Industri och på di.se. Detta backas även upp av webb.


Text: Linda Fagerlind

PNL

Byrå: TANK/Y&R
Arbetsgrupp: Hans Ahlgren kundansvarig, Hans Ahlgren cd, Elin Tivemark produktionsledare, Sophia Ström final art,  Fredrik Forsling  & Daniel Rinaldo kreatörer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.