Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 7 mars 2008, 09:44

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Novoroom som tillverkar uterum kommer under 2008 även att satsa på friggebodar. För att lansera nyheten har den Göteborgsbaserade reklambyrån Dragster tagit fram en kampanj med budskapet ”We shall overcome”.´

Kopplingen till friggeboden - Birgit Friggebo, tidigare folkpartistisk bostadsminister, lät 1979 avskaffa bygglovsplikten för två byggnader av detta slag. Byggnaden fick namnet friggeboden.
– Som kulturminister 1992 försökte hon lugna ner stämningen i ett oroligt Rinkeby Folkets Hus med att dra igång allsång med “We Shall Overcome”. Så självklart är detta rätt kampanjsång när denna nya generation friggebodar lanseras. Kampanjen är gjord med en stor dos ”glimt i ögat”, vilket inte minst visar sig på kampanjsajten, säger Freddy Olsson på Dragster.  

Kampanjen, som kommer att synas i imageannonser och på webben, kommer att gå under resten av året.

Novoroom

Göran Dahl, vd på Novo
Byrå: Dragster

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.