Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 20 februari 2008, 13:22

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Tivolit Gröna Lund har dragit igång en kampanj för att hitta årets personal som ska sköta attraktionerna, kassorna och restaurangerna på området i sommar. Konceptet lyder ”Är du en av våra nästa stjärnor”. I texten kan man sedan bland annat läsa ”Vill du delta i vår föreställning och framkalla jubel, applåder och lyckliga stunder för både stora och små.”

– Vi jobbar strategiskt för att se alla våra medarbetare som artister. Gästerna är deras publik. Vi söker dem som är villiga att bjuda på sig själva, säger Kaj Holmgren, rekryteringsansvarig på Gröna Lund.

Kampanjen är gjord inhouse av tivolits egen marknadsavdelning. Totalt har de skapat två annonser på samma tema som kommer att gå i City, Metro och Punkt.SE elva gånger. Mediebudgeten är cirka en kvarts miljon kronor.

– Detta backas även upp av lite internetannonser på mer nischade sidor som till exempel restaurangsidor, säger Kaj Holmgren.

Gröna Lund samarbetar i vanliga fall med reklambyrån Pool.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.