Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 5 december 2007, 20:19

Grey låter nutid äta upp dåtid och Tackolov gör profilskapande kampanj åt Scania.


Galleria gör delad kampanj

Gallerian Flanör har under hösten rustats upp och i vår kommer de boende i Gävle att få se den nya gallerian med ny logotyp och ett nytt reklamuttryck.

Redan nu släpper dock reklambyrån Grey en kampanj som ska spegla gallerians historia och visa upp den omgörning som nu dragit igång.

Bilderna, där nutid möter dåtid, har tagits av Kalle Gustafsson. Under kampanjens gång kommer nutidsbilden att växa och tränga ut den gamla modebilden.


Linda Fagerlind

Flanör

Uppdragsgivare: Maria Davidsson
Byrå: Grey Stockholm
Arbetsgrupp: Daniel Backman ad, Marcus Nyström copy, Josefin Adner copy, Annelie Eklund projektledare, Cecilia Linde produktionsledare, Sara Bellafesta original
Fotograf: Kalle Gustafsson

Scania letar nya förmågor

Den nya kampanjen ”Utmaningen” från Scania ska locka nya förmågor till företaget.

Kampanjen, signerad reklambyrån Tackolov, går ut på att profilera Scanias varumärke, både som företag och arbetsgivare.

Kampanjen går till en början i DN, SVD, GP, Sydsvenskan, Östgöta Correspondenten, DI och Länstidningen i Södertälje. Detta backas även upp av en webbsajt.

Konceptet i annonskampanjen bygger på orden ”tänk dig”. Enligt Scania är målet att orden ska få den som ser kampanjen ska tänka sig in i hur det vore att arbeta på företaget och känna att de vill jobba där. Dessutom ska annonserna ge information om att Scania utvecklar både lastbilar, bussar och motorer.


Linda Fagerlind

Scania

Uppdragsgivare: Helen Lodell, Emma Norrman
Byrå: Tackolov
Arbetsgrupp: Per Ledin ad, Annica Linusson copy Jessica Carenfelt och Ulla Möller grafisk form/original, Stefan Lagergren webb, Cilla Ardhall produktionsledare,  Johan Kallin  och  Anna Sjöberg  projektledare
Fotograf: Stefan Berg

Vägra vara tråkig

Våga vägra mode som är stelt, kliniskt och pretentiöst. Det är bakgrunden till Atlas Designs senaste kampanj som riktar sig till män i 25-35-årsåldern som är på väg in i arbetslivet.

I kampanjen får konsumenterna se företagets skjortsortiment ur annorlunda perspektiv.

Kampanjen består av en printkampanj på temat ”Refuse boredom” som gör reklam för en webbsajt med samma namn. Annons erna kommer att gå i olika modemagasin. Sajten marknadsförs också med hjälp av banners.


Linda Fagerlind

Atlas Design

Byrå: Goss
Arbetsgrupp:
 Gunnar Skarland       , Ulrika Good, Elisabeth Berlander, Jan Eneroth, Mattias Frendberg, Michael Schultz, Mimmi Andersson, Albin Johansson  kreatörer,  Louise Christianson       , Elin Andreasson, Lena Björklund-Henriksson original, Monica N Persson, Lena Kling, Malin Berggren operativa projektledare, Karolina Mindhammar produktionsledare, Johan Good, Stig Lundstedt,    Fredrik Toreskog    projektledare, Robert German web director

15-åring jubilerar med dinosaurier

Cosmonova firar 15 år med en kampanj för deras nya film ”Dinosaurier”.   Kampanjen är signerad reklambyrån Morkman.

Kampanjen, i form av printannonser i Stockholm, ska uppmärksamma människor på att IMAX-biografen släppt en ny film.

Enligt Martin Jonsson, projektledare på Morkman, ökade kampanjen i somras besöksantalet med 50 procent jämfört med året innan. Nu ska den nya kampanjen ge biografen nya positiva besökssiffror.

Kampanjen syns bland annat i DN och Metro, som fasadvepa och som installation i Sverigehuset. Dessutom följs den upp på webben.

– För att förstärka det gigantiska formatet och känslan av att dinosaurierna lever ibland oss här och nu lät vi de bokstavligen flytta in på Naturhistoriska riksmuseet, säger Johan Mork, ad på Morkman, i en kommentar till utformningen av annonserna.


Linda Fagerlind

Cosmonova/Naturhistoriska riksmuseet

Byrå: Morkman
Arbetsgrupp: Mia Löfgren copy, Johan Mork ad, Martin Jonsson projektledare, Helene Daniels produktionsledning, Anne Lindgren original, Christer Lidman pr

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.