Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 22 Juli 2008, 08:02

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Malaco Truly fantiserar fritt

Förra året lanserades godiset Truly på den svenska marknaden. Bakom kampanjen, som var Malacos största reklamsatsning hittills, låg Althén & Co. Nu står Schaeffer Wunsch Has, S-W-H, som avsändare.

Lanseringskampanjen förra året för Truly gick upp i Sverige, Danmark, Finland och Holland. Därefter avslutade Leaf, som har varumärket Malaco, samarbetet med reklambyrån Althén & Co. Nu kommer nästa stora reklamsatsning för Truly. Även denna gång är det en europeisk produktion.
– Våra ägare sitter i Holland och de hade jobbat med den här byrån tidigare och tyckte om deras arbete. Därför föll valet på dem, säger Cecilia Krook, marknadschef på Leaf.

Varför avslutade ni samarbetet med Althén & Co?
– Vi ville ta Truly vidare.

Den nya filmen kommer att gå i Sverige i ett par omgångar. I nuläget kommer reklamfilmen endast att backas upp av butiksaktiviteter och sampling.
– Vi pratade med vår mediebyrå och kom överens om att det här var rätt väg att gå. Nu handlar det om räckvidd och att bygga kännedom om Truly, säger Cecilia Krook.

I filmen ser man en fantasifull värld där godis växer lite varstans.
– Idén bygger på att Truly är det enda godiset som kan sägas vara helt naturligt. Det får sin smak från naturliga fruktsafter och sin färg från naturliga färgmedel. Sedan har vi utgått från att det är godis och att det inte finns några pekpinnar. Vi visar på ett lättsamt och roligt sätt hur det hade varit om man kunde hitta godis direkt i naturen.

Reklamfilmen går på TV4, Kanal 5 samt i en del mindre nischkanaler. Den visas även på bio.

Vad är målgruppen?
– Kvinnor och män som gör medvetna val. Det kan vara allt från 15-åringar till långt upp i åldrarna, säger Cecilia Krook.

Mediebyrå för kampanjen är Maxus.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.