Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 18 mars 2008, 09:50

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Fotoskolan, som startades 1962, döps om till Fotoskolan Sthlm för att förstärka den geografiska placeringen samt satsar på ny webb och kampanj för att berätta om alla nyheter som är på gång. Kampanjen är framtagen av reklambyrån Hägerfredlund.

Enligt reklambyrån har Fotoskolan en gedigen bakgrund men är trots detta en relativt okänd aktör. Det vill de nu ändra på. Kampanjen som bygger på konceptet ”Hundra procent bild” , kommer att synas som uppslagsannonsering i Rodeo, People och Filter, som bannerannonsering och E-mailing via ovannämnda publikationer samt som flyers i utvalda butiker inom mode. Detta backas även upp av ett magasin med fokus på ”bild” som är planerat att komma ut två gånger per år.

Bilderna i kampanjen är tagna av fotografen och skolans grundare Christer Strömholm. Reklambyrån planerar dock att även släppa fler bilder tagna av internationellt kända svenska fotografer.

Målet med kampanjen, som ska nå storstadsbor i 20-30-årsåldern, är att stärka Fotoskolans varumärke och främja återväxten av kvalitativa fotografer.

Fotoskolan Sthlm

Byrå: Hägerfredlund
Arbetsgrupp: Johan Fredlund cd, Lennart Häger copy, David Elander Hinnerud ad,  Pär Krutzén  projektledare, Petra Käll produktionsledare

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.