Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kampanjer på G

Publicerad: 13 juni 2008, 11:48

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Underkläder marknadsförs som superkläder

Det svenska underklädsmärket Frank Dandy lanserades 2002. Idag finns företaget i 13 länder. Nu testar underklädesmärket ny byrå och nytt koncept. Denna gång visar företaget vad som händer när man använder kläderna. Med payoffen ”It’s not underwear, it’s superwear” ska Frank Dandy klå konkurrenterna. Det nya konceptet är framtaget av den nystartade reklambyrån WDW Creative.

Sommarkampanjen inleds med annonser i magasin som till exempel Café, Elle och Rodeo. Annonserna kommer även att gå i olika europeiska modemagasin.
– Sedan kommer vi att följa upp det i sommar med olika gerilla aktiviteter men exakt vad kan jag inte säga än, säger Jon Bergsman, ad på WDW Creative.

– Vi har förut tagit fram nya annonser till varje säsong, och de har alltid fått stor uppmärksamhet. Men nu vill vi bredda oss och även nå Frank Dandyanvändarna på andra mer oväntade sätt, säger Patrik Zenno, marknadschef på Frank Dandy, i en kommentar.

Frank Dandy Superwear

Uppdragsgivare: Patrik Zenno, Frank Dandy Superwear
Byrå: WDW
Arbetsgrupp: Alex Gjers producent , Jon Bergsman kreatör , Emilia Molin kreatör , Lisa Björk grafisk form
 Foto:   David Hamp/RBLS

Hundra lyfter fram mångfald

Göteborg Energi, Renova, SKF och Länsstyrelsen i Västra Götalands län, som alla har anläggningar utmed Säveån, gick samman för att rensa upp området runt vattendraget. Uppdraget att kommunicera nyheten gick till Hundra Reklambyrå som arbetat med Göteborg Energi sedan 2006.

Säveån är ett värdefullt vattendrag, med många sällsynta djur- och växtarter. Men omgivningarna drar även till sig en hel del skräp. Det är det problemet som de fyra parterna nu vill komma åt.

Kampanjen, som ska lyfta företagens miljöinsats i området, går som helsidesannons i Göteborgs-Posten.

Säveån

Byrå: Hundra
 Arbetsgrupp:  Markus  Eriksson projektledare, Mia Hallberg produktionsledare, Thomas Södergren ad,  Jonas  Lindblad ad, Nusse Dahlin copy,  Hannes Dahl  copy, Sanne Sjöström final art, Branko fotograf

Kampanjen, som går ut på att Preem ska skänka bort ljudböcker, är framtagen av MMX Reklambyrå i samarbete med Lundberg & Co.
Enligt Preem handlar det om att locka kunder genom att ge presenter utan köpkrav.

Skivorna som döpts till ”Sommarprat” innehåller utdrag ur böcker från bland annat Herman Lindqvist och Douglas Foley.

Lena Göransson, kampanjansvarig på Preem, berättar om satsningen.
– Vi vill med kampanjen ge våra kunder en generös present utan köpkrav eller tävlingar. Samtidigt är sommaren är en lång och trafikintensiv period. Med tre olika skivor och tillhörande kupongerbjudanden, ökar sannolikheten att kunden besöker oss flera gångar.

Kampanjen startade i juni med den första boken. Därefter kommer en ny skiva per månad att delas ut. Totalt blir det 450 000 skivor som ska ges ut till kunderna.

Marknadsföringen sker med hjälp av radiospottar, annonser i kvällspressen och butiksmaterial.

Preem

Uppdragsgivare: Lena Göransson
Byrå: MMX Reklambyrå
Arbetsgrupp: Göran Strömberg projektledare,  Ankie Rollfelt  ad, Carl-Johan Näsström copy, Anna Zimmerman produktionsledare, Ing-Mari Högfelt original
Byrå: Lundberg & Co
Arbetsgrupp: Lena Bogren projektledare, Claes Nevréus copywriter,  Mathias Öhlander  ad, Monica Johnson, produktionsledare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.