Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 25 Maj 2009, 13:13
Kappahl avslutar samarbetet med ANR BBDO. Istället får fem byråer dela på uppdraget att marknadsföra klädkedjan.
Ämnen i artikeln:
KappahlMeta Ågren är Kappahls marknadsdirektör.
Marknadsdirektören Meta Ågren med ett förflutet på Forsman & Bodenfors knyter nu nya band med sin gamla arbetsgivare. Forsman & Bodenfors blir Kappahls reklambyrå. Systerbyråerna Happy F&B och Kollo får ansvar för design respektive butikskommunikation.
Kappahl skriver även avtal med undersökningsföretaget People in Store och Trackster, specialist på relationsmarknadsföring.
– Kappahl har redan gjort ett bra jobb med sin kundklubb på alla fyra marknader. Nu ska vi lyfta det ett steg till, säger Johan Nyrelli på Trackster.
– Det här blir en viktig kund för oss.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Kappahl