Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kärrbrink satsar 250 mkr på nätet

Publicerad: 6 november 2008, 10:56

Idag presenterade Eniro en ny strategi som sträcker sig över de kommande sju åren. Bolaget kommer att satsa mellan 200 och 250 miljoner kronor om året de närmast tre åren.


Eniros vd Jesper Kärrbrink storstatsar på online.

Eniros viktigaste fråga de närmaste åren blir att föra över de intäkter bolaget idag har i print till online. Med de stora investeringarna som nu planeras räknar bolaget att mer än väl kompensera för de sjunkande printintäkterna.

Trots de stora satsningarna räknar Eniro med att fortsatt vara ett rejält lönsamt bolag. Målet är en rörelsemarginal på 30 procent de närmaste åren.

Eniro räknar med att printintäkterna kommer att sjunka med runt 2 procent per år. Samtidigt ska online växa med mellan 12 och 15 procent per år. Ansvarig för att nå det sistnämnda målet blir Mattias Hedlund, som Jesper Kärrbrink lockat med sig från Svenska Spel. Hedlund får titeln online-direktör.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.