Nyheter
Kartläggning: Går mot rekord efter pandemin – så får e-handelsbyråerna tillväxt i lågkonjunktur
Trots e-handelsboomen misslyckades många av branschens storspelare att växa. 2022 gick nischen som tåget. Nu märker många av byråerna att kunderna drar i bromsen, visar Resumés kartläggning.
√ Vinnare och förlorare – nyckeltal för 29 e-handelsspecialister.
√ Här växer affären.
√ Byråernas 7 fokusområden i år.
Publicerad: 25 maj 2023, 12:26
Niklas Uddholm (Awave), Anton Johansson (Grebban), Christian Olausson (Mild) och Sebastian Broms (Noa Ignite)
Tillväxtboomen för e-handeln under pandemiåren gick få förbi. Under 2020 växte e-handelns totala omsättning med 35 miljarder kronor (40 procent) och följande år med 24 miljarder (20 procent). Efter rekordåren
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.