Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Katarina Gabrielson

Publicerad: 2 Oktober 2008, 12:30

Katarina Gabrielson, marknadschef på Hemköp, som är en av de nominerade i 101 marknadschefer. Enligt henne ska butiken få mer plats i marknadsföringen i framtiden.


Katarina Gabrielson.

Vad är bra reklam?   
– Reklam som både stärker varumärket och ökar försäljningen.

Egen reklamfavorit, förutom den egna?     
– SEB:s filmer om enskilda firman där en man förhandlar med sig själv.

Vad har betytt mest för ditt varumärkes framgångar det senaste året?     
– En röd tråd genom marknadsföringen samt att hålla fast vid samma tema.

Har ni förändrat sätten att kommunicera eller tänker ni göra det?     
– Vi gjorde förändringar vid årsskiftet 2007/2008 och planerar att hålla fast vid dessa. 

Kampanjer som har varit viktiga?      
– Kampanjerna vid de stora mathelgerna är mycket viktiga.

Några förändringar i mediemixen framöver?     
– Butiken ska få mer plats. 

Internet, vad gör ni där?     
– Samarbete med ett antal matsajter. Kopplar vår reklamfilm med vår egen webbplats, där vi visar långa varianter. 

Utmaningar framöver?     
– Förbättra Hemköps resultat och försäljningsutveckling. 

Saker i omvärlden som påverkar?    
– Lågkonjunkturen. 

Om ett år, var befinner ni er då?     
– Hemköp har fått ordning på sina utmaningar och har en tydligare profil till konsumenterna. 

Reklambyrå: Locomotiv och Stenström (film)
Mediebyrå: Carat 
Pr-byrå: Hill & Knowlton
Investeringar 2007: 162 miljoner kronor brutto

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.