Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kia drar nytta av storfilmen

Publicerad: 16 februari 2009, 12:14

Den 27 februari är det premiär för filmen Män som hatar kvinnor. Bilmärket Kia är samarbetspartner.
I samband med premiären släpper bilmärket en reklamfilm där tittaren uppmanas att gå in på Kias hemsida.


Ämnen i artikeln:

KiaBerntzon Bylund

Varför har ni valt att vara Car Supplier till filmen?
– När vi fick förfrågan att vara med på den svenska film som kanske har haft högst förväntade publiksiffra blev vi oerhört glada och tackade ja omgående. Det kommer att vara en oerhörd bredd på publiken som kommer att se filmen vilket passar Kia. Där folk finns ska också Kia finnas, säger Hans Bylund, cd Kia Motors byrå Berntzon Bylund.

Hur har tankarna gått när det gäller just produktplacering?
– Vi vill synas på flera ställen och på flera sätt och göra Kia ännu bredare och ännu mänskligare. När vi var med i tv- programmet Bonde söker fru så hade vi en liknande tävling som den som kommer att komma och då fick vi 25 000 besökare till sajten och 5000 deltog i tävlingen. Till denna gång har vi något lägre förväntningar eftersom tävlingstiden är betydligt kortare. Vi siktar på 10 000 besökare och antalet tävlande till 5000.

Kommer ni även att produktplacera er i de kommande Stieg Larsson- filmerna?
– Avtalet vi har gäller första filmen då denna går på bio medan de andra filmerna kommer att gå på tv, och då gäller andra regler angående produktplacering.

Hur har samarbetet gått med produktionsbolaget Hobby Factory, som ligger bakom reklamfilmen?
– Samarbetet har gått över förväntan och vi är jättenöjda, speciellt med tanke på att det var första gången vi samarbetade med dem.

27 februari sätter kampanjen igång och går hela mars. Reklamfilmen kommer att gå på bio samt visas på MTG:s tv-kanaler.

Arbestgrupp: KIA Motors

Uppdragsgivare:
Tommie Wallinder och Janett Henter

Byrå: Berntzon Bylund:
Hans Bylund, cd
Johan Gustafsson, ad
Joachim Berntzon, projektledare
Åsa Edgren, produktionsledare

Hobby Factory:
Calle Isberg, producent
David Kvart/Oskar Bård, regissör

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

KiaBerntzon Bylund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.