Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kicks är bäst på e-handel, enligt Personaliseringsindex

Publicerad: 8 september 2021, 12:11

Kedjan Kicks tar förstaplatsen på Saas-företaget Triggerbee och Spotlight PR: s Personaliseringsindex 2021. Listan är baserad på 93 kriterier.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PRE-handel

E-handlarna rankas efter hur bra deras lojalitetsprogram och personalisering fungerar, utifrån en rad olika kriterier. Kicks har, enligt ett pressmeddelande, lyckats med sitt lojalitetsprogram och kundupplevelsen har hög personaliseringsgrad. Bland annat genom att använda kundens förnamn i kampanjer och driva recensioner.

– Rapporten visar att företag som vet hur de ska använda kunddata för att göra sin marknadsföring mer relevant toppar listan. De flesta företagen i undersökningen saknar dock effektiva verktyg för att testa olika sorters bildspråk, grafik och textformuleringar. Därmed går man miste om möjligheter att lära av sina kunder och optimera sin sajt, säger Tommy Perlhamre, Digital analytiker på Spotlight, i pressmeddelandet.

Sveriges bästa e-handlare enligt Spotlight och Triggerbee
1. Kicks
2. Cervera
3. Royaldesign
4. Apotek Hjärtat
5. Nelly.com
6. Lyko
7. H&M
8. Jotex

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Spotlight PRE-handel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News