Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

King hjälper Aftonbladet att bli av med miljonen

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Imorgon, tisdag, rullar Aftonbladets "miljonen-kampanj" igång på JC Decaux stortavlor över hela Stockholm.


- Utomhus är inte ett så flexibelt medium. Men här visar vi att man kan göra lite nya grejjer, säger Anna Vegerfors, marknadsdirektör på Aftonbladet.Kampanjen går ut på att förbipasserande kan önska sig en del av en miljon kronor till diverse projekt, förutsatt att de har en bra motivering.I en första etapp beskrivs själva kampanjen. I steg två, som varar i två veckor, kommer det varje dag att finnas information om hur mycket som återstår av miljonen och vart pengarna har gått. Det blir en sorts nedräkning i realtid på 15 centrala platser i Stockholm, bland annat Birger Jarlsgatan, Hamngatan och Farsta Centrum.Kampanjen är gjord av King.

Jessica Claesson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.