Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 6 maj 2011, 14:59
Bright Media Agency är nästa nominerade till Årets mediebyrå – Malmöiter och Göteborgare som lagt Stockholmssatsningen på is.
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media WeekBright Media Malmö
Bright Media Göteborg
Ni har inte basen i Stockholm?
– Det där beror väl lite på var man är född, eller hur? Vi är göteborgare och malmöiter, och har arbetat på byråer i Göteborg och Malmö. Sen vill man ju alltid kunna växa, säger Jonas Hansson, vd på Bright Media Agency.
Er Stockholmssatsning hamnade i frysboxen?
– Ja, det kan man nog säga. Det var ingen bra tajmning med konjunkturen när vi drog igång det.
Hur viktig var satsningen?
– Det var inte avgörande på något sätt. Vi testade, men konjunkturen var inte riktigt med oss.
Hur var året?
– Det var tillväxt, och det var ju trevligt. 2010 var ett mycket bättre år jämfört med 2009.
Har något särskilt kul hänt under 2010?
– Vi har fått nya människor, nya kunder och behåller de vi har. Det är ett tecken på att vi levererar. Och så är det kul att vi är nominerade.
Vad utmärker er särskilt?
– Det där är ju något som man borde fråga kunderna om kanske. Men våra medarbetare har hög kompetens allmänt. Samtliga ska ha en bredd. Sen är det ju ingen som säger att de inte har en nära kundkontakt, men vi är ju rätt säkra på det faktiskt är så att vi är nära våra kunder på riktigt.
Bright Media Agency startade 2001 och är i dag 16 personer.
Vd är Jonas Hansson.
Under det senaste året låg byråintäkten på 16 miljoner kronor.
Bland kunderna finns bland annat K-rauta, Oatly, Skånemejerier, Björn Borg, Blomsterlandet och Liseberg.
Emanuel Videla
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media Week