Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Klarna prisas som Årets Annonsör

Publicerad: 8 Maj 2019, 14:35

Foto: Anna Hållams / StockholmMediaWeek

Klarnas marknadsavdelning prisades under onsdagen på Stockholm Media Week med utmärkelsen "Årets annonsör"


Det är Dagens Media som rapporterar från Stockholm Media Week att Klarna utses till
Årets Annonsör i tävlingen Stockholm Media Award som arrangerar i veckan under Stockholm Media Week.

Klarna vinner priset med motiveringen:

"Årets Annonsör har med självförtroende, självdistans och nytänkande vågat skapa ett helt eget uttryck i en traditionell och förtroendetung bransch. I stället för tusen hårda, och i värsta fall svårförstådda argument, har man vågat samla all sin kommunikation kring känslan och upplevelsen som tjänsten ska ge användarna. En idé som med höjd och konsekvens tagits ut i breda media, sociala kanaler, tappat in på populärkultur, blivit nytänkande pr och till och med produkter som gestaltar varumärket. Varje kontaktpunkt har gjorts till bärare av vad man står för och ett annorlundaskap som får oss att vilja prata om det och dela det med andra. Genom att ta sitt koncept hela vägen har man lämnat stimmet av startups bakom sig och blivit branschens tydliga och moderna nytänkare. Flåsande i nacken på jättarna. Smooth jobbat!"

Övriga nominerade i Årets annonsör var:
Arla, Försvarsmakten, Arla, McDonald's, Ikea och Oatly.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.