Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Klintberg Niléhn gör om klassisk möbelkatalog

Publicerad: 5 april 2013, 11:54

Svenssons i Lammhult stöper om sin klassiska möbelkatalog till ett magasin. Möbelfirman plockar in Klintberg Niléhn för ändamålet.


Ämnen i artikeln:

Svenssons

– Marknaden är allt mer konkurrensutsatt. Då gäller det att hitta en  kanal som på ett nytt sätt fokuserar på flera av de viktiga frågor som  driver vår verksamhet, säger Johan Swedenborg, marknadschef på Svenssons  i Lammhult i en kommentar.

Dels handlar det om att lyfta fram  sortimentet genom exempelvis designikoner, dels att visa upp hantverket  som motreaktion till dagens slit- och släng-mentalitet.

– Ett magasin kan göra den resan på ett helt annat sätt än en katalog, säger Johan Swedenborg i en kommentar.

Namnet på magasinet blir c/o Svenssons och uppdraget har gått till Klintberg Niléhn Media.

Magasinet trycks i 100 000 exemplar, varav 60 000 går direkt till Svenssons kunder.

–  Det är ett väldigt spännande uppdrag, att utveckla ett magasin åt  Svenssons i Lammhults som tar avstamp i alla deras fantastiska  varumärken, säger Mårten Niléhn vd på Klintberg Niléhn i en kommentar.

Första numret av c/o Svenssons kommer om två veckor och har 100 sidor, varav 20 är annonser.

–  Intresset har varit väldigt stort bland annonsörerna för c/o Svenssons.  Vi blev fullbokade på mindre än en vecka, säger Johan Swedenborg.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Svenssons

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.