Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kreativ Instagram-tävling gav Jenny drömjobbet

Publicerad: 3 juni 2015, 13:21

Jenny Lundgrens Instagram-kampanj.

Med en tävling på Instagram lät Jenny Lundgren arbetsgivarna tävla om möjligheten att få anställa henne - nu har hon landat drömjobbet.


Ämnen i artikeln:

Instagram

I våras rapporterade Resumé om studenten Jenny Lundgren, som sökte jobb på ett minst sagt annorlunda tillvägagångssätt. Istället för att söka bland vanliga jobbannonser skapade Jenny ett Instagramkonto där hon utlyste en tävling för landets bästa arbetsgivare – med möjligheten att få anställa henne som högsta pris.

Efter några veckors kampanjande föll valet till sist på den amerikanska startupen Sinch, där hon nu sedan en vecka arbetar som Content Marketing Manager.

"Sinch erbjuder en produkt som jag tror på helhjärtat. I korthet handlar det om mjukvara som utvecklare kan använda för att förbättra kommunikationen inom deras appar. Taket är högt och ambitionerna likaså. "Good vibes" har genomsyrat såväl anställningsprocessen som min första vecka på Sinch".

När Jenny lanserade sin anställningskampanj var målet att hitta rätt arbetsgivare innan 1 juni, vilket hon alltså lyckades med. Nu hoppas hon att kampanjen kan inspirera andra människor som söker arbete.

"Förhoppningsvis kan det här inspirera andra i samma situation, och skapa en ny våg av anställningskampanjer. Det behöver inte vara svårare än så här", avslutar Jenny Lundgren.

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.