Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kronfågel dammar av gammal reklamlåt

Publicerad: 11 juni 2009, 13:32

På måndag startar Kronfågels nya integrerade kampanj där den gamla reklamlåten ”Kyckling på fredag” återigen används. Denna gång vill Kronfågel visa att kyckling passar alla dagar.


Kronfågel dammar av gammal reklamlåt

Pierre Boutros kända ljudlogotyp ”Kyckling på fredag” blev otroligt populär när de släpptes till en kampanj första gången för elva år sedan. Nu återanvänder Kronfågel låten. Denna gång är det inte bara fredagarna som lyfts fram utan konceptet lyder ”Matglädje vardag som fest”.

Kampanjen, där svenskar ska lockas att pröva nya rätter med kyckling, kommer att gå riksomfattande. Den kommer att synas i tv, radio, tidningar samt onlinereklam. Dessutom jobbar Kronfågel med webb och social media. Bland annat kommer Kronfågel ha en karaoketävling på hemsidan baserad på låten.

Kampanjen kommer att gå på tv vecka 25 och 26 samt vecka 33 och 34 i TV3, TV6, TV8, Kanal 5, Kanal 9, Discovery, TV4 Plus samt TV4 Fakta. I radio kommer den nya ljudlogotypen att gå i fyra veckor i RIX FM, Lugna Favoriter och Mix Megapol. För print satsar Kronfågel på populär-, vecko- samt fackpress och kvälls- och matbilagor.

Reklambyrå bakom kampanjen är Storåkers McCann. Webbyrå är Quid.

Kronfågel

Intern arbetsgrupp: Marie Håkansson, marknadsdirektör/Projektledare
Reklambyrå: Storåkers McCann
Arbetsgrupp: Projektledare: Emma Pernald, Demand director: Peter
Bergendahl, Produktionsledare: Linda Rundqvist,
Creative director: Johan Elsner, Art director: Hampus
Enström, Copywriter: Anna Perrolf, Original: Fanny von
Pongracz
Webbyrå: Quid
Text och musik: Pierre Boutros, Bubbel Gum

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.