Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 23 Maj 2011, 15:04
Årets omgång av KBB är också webbyråutmanaren Skapas första medverkan i en reklamtävling. Kundernas möjlighet att bestämma lockar mer än inbördes beundran, menar vd:n Erik Ekholm
Ämnen i artikeln:
KBB 2011Från vänster: Lars Andersson, Annika Ekholm, Joel Lundh, Erik Ekholm Jimmy Sorting och Pierre Bendayan.
Hur var 2010?
– Mycket bra! För 2010 hade vi en omsättning på 7,5 miljoner med ett positivt resultat efter finansiella poster på 756 000 kronor. Inledningen på 2010 var bra, men sedan blev det bara bättre och bättre under året, skriver vd Erik Ekholm.
Vad betyder nomineringen?
– Det är vår första reklam-tävling – och då har vi ändå funnits i femton år! Vi har inte gillat upplägget med jurys i andra tävlingar och den risk för inbördes beundran det innebär. Men här är det ju kunden som bestämmer, och det gillar vi!
Hur bygger man ett bra förhållande till sina kunder?
– Hela tiden tänka långsiktigt och ur kundens perspektiv. Det är ofta vi pratar om hur det skulle kännas om vi var kund och hur vi skulle vilja ha det då.
Vad är er känsla inför framtiden?
– Mycket bra. Vi arbetar mer och mer med analyser och strategier av våra kunders online-kommunikation. Det gör att de får en långsiktig plattform att arbeta ifrån och som samlar alla inblandade parter mot gemensamma mål.
Vad karaktäriserar er?
– Resultatinriktade, långsiktiga och kundorienterade.
Byrån startade 1996.
Vd är Erik Ekholm.
Byråintäkt 2010: 7 miljoner.
Bland kunderna finns WirelessCar, Lantmännen Doggy, Frico, Avinode, ABB och Ramirent.
Emanuel Videla
Ämnen i artikeln:
KBB 2011