Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kunglig vinstlott

Publicerad: 18 augusti 2010, 12:33

Svensk Damtidning gjorde en rekordbra sommar. Tillförordnade redaktionschefen Eva Österlind menar att man får gå tillbaka till 70-talet för att se bättre försäljning.


Ämnen i artikeln:

Det kungliga bröllopetHovetKronprinsessan VictoriaSvensk Damtidning

– Det var den bästa juli-månanden i modern tid, både vad det gäller lösnummerförsäljning och prenumeration, säger Eva Österlind.

Även om det har tystnad en aning kring Victoria och Daniel i dagspressen ångar Svensk Damtidning på för fullt. Enligt Eva Österlind var bröllopet bara början på en längre framgångssaga för tidningen, eftersom en rad händelser står på tröskeln i det nyligen vigda parets liv.

– Nu ska de börja ordna i hemmet och bilda familj, säger hon.

Svensk Damtidning vill inte uppge några siffror kring hur mycket de har sålt under sommaren. Men att det nu är frågan om en långsiktigt högre försäljning står klart. Mycket av den konkurrens som tidningen tampades emot inför och under bröllopet har nu skalat ned sin bevakning. Det påverkar svensk Damtidnings läsarantal till det positiva, enligt Eva Österlind.

­– Vår snittupplaga kommer att öka under hösten, säger hon.

Vad ser ni mest fram emot?

– När Hovet bekräftar att Daniel och Victoria väntar barn. Det är det vi hoppas mest på. Säkert också det Hovet hoppas mest på.

Resume.se har tidigare berättat att Svensk Damtidning slog försäljningsrekord med sitt bröllopsnummer, som då hade sålts i 264 000 exemplar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.