Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lady Gaga lanserar eget skönhetsvarumärke – exklusivt på Amazon

Publicerad: 10 Juli 2019, 09:31

Lady Gaga berättade om lanseringen av Haus Laboratories i ett inlägg på Instagram.

Efter en lång tid av rykten lanserar nu världsstjärnan Lady Gaga det egna skönhetsvarumärket Haus Laboratories. Som exklusiv samarbetspartner har hon valt e-handelsjätten Amazon.


Ämnen i artikeln:

AmazonLady Gaga

Liksom oräkneliga artister och kändisar före henne väljer nu Lady Gaga – eller Stefani Germanotta som hon egentligen heter – att lansera sitt eget skönhetsvarumärke. Rykten om varumärket, som kommer gå under namnet Haus Laboratories, tog fart redan under förra året och fick inte minst ved på elden i december då fans uppmärksammade att sajten hausbeauty.com låg uppe och att det var möjligt att registrera sin e-mailadress på plattformen.

LÄS MER: "Så mycket tjänar Kim Kardashian på sitt Instagramkonto"

Igår tisdag bekräftade slutligen Lady Gaga i ett instagraminlägg att Haus Laboratories blir verklighet. I inlägget skriver världsstjärnan att hon som ung aldrig kände sig vacker och att hon kämpade med att hitta både sin inre och yttre skönhet. Det ledde till att hon upptäckte kraften i smink.

"Ibland kommer skönhet inte naturligt inifrån. Men jag är så tacksam att makeup inspirerade ett mod i mig som jag inte visste att jag hade", skriver hon.

Business Insider skriver att Lady Gaga har valt att lansera varumärket exklusivt hos Amazon. Det innebär att Haus Laboratories blir det första större skönhetsvarumärket att säljas exklusivt hos e-handelsjätten. Lanseringsdatumet är satt i september. Varumärket kommer till en början att säljas på nio nyckelmarknader, som inkluderar USA, Storbritannien och Japan.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

AmazonLady Gaga

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.