Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lambi tar upp kampen med Edet

Publicerad: 18 februari 2009, 12:16

Edet kör just nu en stor kampanj till tonerna av Limahls gamla 80-talsklassiker ”The Never Ending Story”. Nu kontrar Lambi med limited collection-papper.


Lambi tror att konsumenterna vill torka sig med designat papper. I mars lanserar företaget en limiterad kollektion designad av Cecilia Carlstedt.

Målet är att nå trend- och inredningsintresserade konsumenter.

– Vi tror att detta är ett utmärkt sätt att få in lite skönhet i vardagen på ett nytt sätt. Ingen har uppmärksammat designen på hushållspapper och toalettpapper på det här sättet tidigare. Lambis papper har alltid varit en föregångare när det gäller kvalitet, och nu kan det även ses som en del av inredningen, säger Anna Jenkins, varumärkesansvarig för Lambi, i en kommentar.

Den nya designen, som beskrivs som lekfull och lite exentrisk, kommer att finnas både på hushålls och toalettpapper.

Cecilia Carlstedt har tidigare designat på uppdrag åt bland annat Whyred, H&M och Bloomingdales.

Den nya kollektionen är en del i Lambis arbete för att positionera sig som ett premiumvarumärke.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.