Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Langseth, Persson och Bartholf får varsin jury i Guldägget

Publicerad: 28 Januari 2008, 09:31

I dag släppte Reklamförbundet tre av de tio jurygrupperna för Guldägget – kategorierna integrerad kampanj, internetreklam och radioreklam.


Tove Langseth från Lowe Brindfors blir ordförande för den förstnämnda kategorin, Great Works Ted Persson basar över internetreklamen och SWE:s Martin Bartholf blir ordförande för radioreklamen.

– Jurymedlemmarna ska vara mycket kompetenta personer. Dessutom strävar vi efter att få en bra blandning personer från olika discipliner inom marknadskommunikation. I juryn ska även såväl små som stora byråer finnas representerade. Allt för att få en så helgjuten sammansättning som möjligt, säger   Digge Zetterberg   , projektledare för Guldägget.

Här är de klara jurymedlemmarna:

Integrerad Kampanj

1. Tove Langseth, Lowe Brindfors, ordförande
2. Johan van der Schoot, Garbergs                    
3. Silla Levin, Forsman & Bodenfors
4. Anders Nilsson, Weber Shandwick
5. Jari Ullakko, Grow
6. Magnus Olsson, Saatchi & Saatchi Amsterdam
7. Anna Frick, Farfar

Internetreklam

1. Ted Persson, Great Works, ordförande
2. Max Larsson von Reybekiel, Jung von Matt
3. Susanna Glenndahl Torslund, Daddy
4. Jon Dranger, Farfar
5. Daniel Ilic, North Kingdom
6. Joakim Brogström, Wieden Kennedy Amsterdam
7. Karin Frisell, Forsman & Bodenfors

Radioreklam

1. Martin Bartholf,    SWE, ordförande
2. Martin Lundgren, DDB
3. Mats Lindahl, Delorean
4. Per Olof Lundberg, Ogilvy
5. Kristoffer Triumf, Draft FCB (börjar på Saatchi & Saatchi inom kort)
6. Mia Cederberg, Storåkers McCann
7. Magnus Wistam, Grey

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.