Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lantmännen vann varumärkesstrid

Publicerad: 28 januari 2009, 10:51

Lyckseleföretaget Hamburgare i Norr Marketing startade en namnstrid gällande Lantmännens nya bröd Hjärtegott. Nu har PRV beslutat att Lantmännen får behålla namnet.


Lantmännen Färskbröd vann tvisten om varumärket Hjärtegott.

Lantmännen lanserade brödet Hjärtegott 2007 som ett alternativ till den klassiska Skogaholmslimpan. Företaget Hamburgare i Norr Marketing i Lycksele tyckte dock att Lantmännens varumärke var förväxlingsbart med deras eget varumärke ”Hjärtegott”, som de använder för en nyckelhålsmärkt meny, och vände sig till PRV.

Nu har Patent- och registreringsverket avslagit invändningen från Lyckseleföretaget. Enligt PRV är inte Lyckseleföretagets varumärke inte så pass inarbetat som varumärkeslagen kräver.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.