Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lasse Bjurman

Publicerad: 11 mars 2009, 08:10

Lasse Bjurman, cd på B-Reel, som tar plats i webbjuryn i Månadens kampanj.


Ämnen i artikeln:

B-ReelMånadens Webb

Lasse Bjurman. Foto: Björn Elgstrand

År i branschen?
– 12år sedan jag satte min första gif.

Konton jag jobbar med?
– Har fingrarna i alla smetar på Stockholmskontoret på ett eller annat sätt.

Drömkonto jag vill jobba med?
– Virgin Galactic när(om) de lyfter.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– FWA Peoples Choice Award i år. En väldigt hedersam utnämning då den både speglar juryns och besökarnas röster.

2008 Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Mini Augmented Reality. Kanske en tekniktung lösning för tillfället, men en idé som verkligen ger användaren en unik inblick i produkten. Andra augmentedlösningar har varit mer av eyecandy. Tror vi kommer se mycket på det här områden i närmaste framtiden.

Vad inspirerar dig?
– Väldigt mycket mina kollegor runt om i världen genom både utmaningar och påeldande sammarbete.Utanför jobbet är det skogen som gäller, den otämjda, skitiga, vackra, ensamma.

Vad producerar du när du inte producerar reklamfilm?
– På jobbet blir det ju både film och web i en skönsjungande mix, så det politiskt korrekta svaret skulle ju vara web. Utanför jobbet föredrar jag att jobba med händerna, alltifrån syslöjd till bilmeckande. Jag är en småstadskille.

Hur luktar kärlek?
– Just nu väldigt mycket barn med en 4 månaders dotter hemma.

Åt vad skrattade du högt senast?
– Jag skrattar så jag gråter åt Shreds-filmerna på Youtube, men hittils har ingen jag visat dem för förstått storheten.

Till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?
– Det vore skönt för branchen om proppen kunde gå ur och marknadscheferna började våga lite. Stora budgetar är inte allt, men det hjälper. Förhopningsvis kommer det här stålbadet att göra digitalt starkare, effektivare och ännu bättre integrerade.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

B-ReelMånadens Webb

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.