Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lbi bakom Volvos nya begagnatsajt

Publicerad: 4 maj 2009, 06:54

Volvo satsar på den begagnade bilmarknaden. Den digitala byrån Lbi står bakom lösningen som ska sälja fler Volvobilar i en tid då nybilsförsäljningen minskat.


Dåliga tider får nybilsförsäljningen att minska. Det fick Volvo att titta extra mycket på marknaden för begagnade bilar på nätet.

Resultatet blev en ny söktjänst signerad byrån Lbi. Målet med söktjänsten är att hjälpa Volvo Personvagnars kunder att hitta rätt bil och att stötta återförsäljarna runt om i Sverige. Sajten är Byt Bil.

Lbi har tagit fram koncept, design och gränssnittet till Byt Bils databas. Fokus låg på att göra sajten lättöverskådlig och enkel.

Per Sjögren, kundansvarig på Lbi, berättar om arbetet.
– Utmaningen låg i att lyfta upp de parametrar som är relevanta för kunden. Det är få sökverktyg som ger kunden möjlighet att jobba med till exempel månadskostnad. Att sökresultatet visas samtidigt som du jobbar med dina parametrar var en annan.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.