Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Le Bureaus bakom nya o2 Vindel

Publicerad: 24 september 2008, 09:29

Efter två år byter o2 Energi namn och profil. Nya namnet blir o2 Vindel och bakom det nya lekfulla animerade utseendet står Le Bureau.


o2 Vindel, som startades 2006, säljer vindkraftsandelar till privatpersoner och företag. Nu byter de utseende. Uppdraget att förnya hemsidan och marknadsföra o2 Vindel mot allmänheten gick i våras till Le Bureau.

Enligt o2 Vindel fick Le Bureau uppdraget på grund av att de tänker innovativt och är helt medieoberoende.
– Vi är väldigt nöjda med resultatet och jag tror nog att vi har den vassaste energibolagssajten i Sverige , säger Linda Magnusson , vd på o2 Vindel, i en kommentar.

Företaget bygger på tre delar: projektering och byggnation av vindkraftverk i Sverige, försäljning av vindandelar samt distribution av vindel på elmarknaden. Dessa delar och det faktum att företag består av andelsägare lyfts nu fram på den nya sajten med hjälp av ett tecknat manér.

– Att vara andelsägare är en relativt ny företeelse. Det gäller att förklara vad det innebär. Det är något av det största man som individ kan göra för miljön samtidigt som man, med nuvarande elpriser, halverar sina elkostnader, säger Magnus son.

– Utmaningen ligger i att erbjudandet är nytt och måste förklaras på ett enkelt sätt och det tycker jag att vi har lyckats bra med, säger Albin Gustafsson, kundansvarig och planner på Le Bureau.

Företagets nya logo är framtagen av Storåkers.

o2 Vindel

Byrå:  Le Bureau
Arbetsgrupp: Albin Gustafsson kundansvarig, Nina Malén projektledare, Erik Bielke ad, Hjalmar Delehag copy, Gustav Deijert illustratör

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.