Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Le Bureaus jättejoint glöder i reklamvärlden

Publicerad: 24 november 2008, 13:20

En bukett hampa – i formen av en handrullad spliff. Le Bureaus kampanj för tv-serien Weeds i TV6 har utsetts till ”Pick of the Day” av Creativity.


Det så kallade Weed-o-gramet som gick till press och mediebyråer för ett par veckor sedan har  under senare tid uppmärksammats på flera reklambloggar och branschsajter, som ett utmärkt exempel på alternativt medieval.

Nyligen utsågs Weed-o-gramet också till ”Pick of the Day” av Creativity, 
– Vi har inte hunnit få siffror än, men TV6 har fått en mängd positiva reaktioner. Vi tyckte att världens största joint sammanfattade ”Bra skit hela hösten”, på ett kul sätt, säger Tobias Carlson, ad på Le Bureau, som tillsammans Jonas Wittenmark och Claes Kjellström ligger bakom kampanjen.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.