Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 mars 2008, 14:38
Le Bureau gör reklam för den lokala järnhandeln Flinks i Stockholm med hjälp av nischad gerillamarknadsföring. Bland annat har man skulpterat djur i trä och ställt ut på olika ställen i staden.
Gerillamarknadsföring för Flinks.
Flinks järn är en lokal järnhandelskedja i Stockholm med hundraåriga traditioner som riktar sig till yrkesfolk. För ett år sedan gick man ut i en reklambyrå-pitch. Valet föll på Le Bureau. Det första uppdraget är att marknadsföra Flinks nya anläggning i Bromma.
Nina Malén, projektledare på Le Bureau, tycker att det har varit ett mycket inspirerande projekt att arbeta med.
– Jag har aldrig jobbat med ett företag som har en sådan stolthet och är så mån om detaljer. Det märks att de tycker att det är viktigt med marknadsföring, säger hon till Resume.se.
Le Bureau har i kampanjen valt att använda sig av olika former av gerillamarknadsföring där målgruppen rör sig. Bland annat kan man på sina håll i Stockholm se skulpterade djur på stubbar med sågspån nedanför. Det kommer även att bli annonsering i branschpress och en tävling i radio där yrkesfolk ska försöka känna igen ljudet av olika verktyg.
För Flinks del resulterade kampanjen i att besöksrekordet från den förra invigningen slogs med råge, samtidigt som de två andra varuhusen inte tappade några kunder.
Nina Malén, projektledare.
Petra Dranger Jendermyr, produktionsledare.
Tobias Carlson, AD
Jonas Wittenmark, AD
Erik Bielke, AD
Hjalmar Delehag, Copy.
Albin Gustafsson, Planner
Tobias Wahlberg