Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lejonet som Cannes glömde

Publicerad: 30 juni 2009, 08:59

De svenska framgångarna i Cannes Lions fortsätter trots att galaveckan är slut. I morse fick Mårten Knutsson på Family Business reda på att byrån tagit hem ett bronslejon i designkategorin.


Ämnen i artikeln:

Family Business

Prisbelönt design. Absolut Masqurade fick ett bronslejon.

– Det är lite konstigt. Jag satt hemma och grillade när designlejonen delades ut och försökte dölja att jag var lite småsur för att vi inte vann något, säger Mårten Knutsson, creative director på Family Business.

Det blev ett bra år för Sverige i Cannes. Totalt tog de svenska byråerna hem 24 lejon från årets festival.
Och idag förbättrades statistiken ytterligare. Family Business lyckades nämligen ta hem ett bronslejon i designkategorin för Absolut Masqurade.
– Vi hade byråfest i förra veckan. Så vi får väl fira med ett modest glas champagne i eftermiddag.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Family Business

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.