Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lena Endre gör reklam för SPP

Publicerad: 24 Oktober 2008, 09:14

Idag byter SPP logotyp. Samtidigt kommer företaget ut med en ny reklamfilm. Lena Endre för bolagets talan i en film som Mikael Marcimain har regisserat.


SPP:s nya logotyp presenteras idag.

– Vi har en ny ägare sedan årsskiftet och har genomgått en massa andra förändringar. I och med det är det ganska naturligt är det att vi visuellt visar att vi ingår i Storebrandkoncernen. Men samtidigt kommer vi att behålla SPP-namnet, säger kommunikationsdirektören Therez Randquist.

SPP:s gamla logotyp.

Men triumfkortet kommer på måndag. Då går den nya reklamfilmen upp. I huvudrollen ser vi Lena Endre.
Lena Endre har ofta uttalat sig om ålder med trovärdighet. Hon för diskussioner om att man ska stå för vem man är. Hon gör vanligtvis inte reklamfilm men detta tyckte hon var annorlunda. Sen tror jag att regissören avgjorde att hon ställde upp, säger Therez Randquist.

Regissören är ingen mindre Mikael Marcimain som bland annat har gjort Lasermannen och Upp till Kamp. Han fick Dagens Nyheters kulturpris 2008

Vad kampanjen och den unika laguppställningen har kostat vill Therez Randquist inte uppge.
– Det är första gången som vi gör något externt. Det här är en investering som vi ska ta tillbaka i nyförsäljning och nya kunder.

Therez Randquist var tidigare chef inom både Ogilvy och McCann i Sverige.

Arbetsgrupp: SPP

Produktionsbolag Chamdin&Stöhr Film
Reklambyrå: Lowe Brindfors
PL: Helena Klange
Byråproducent: Sofia Bellini
AD: Håkan Fagerstedt
Copy: Frode Karlberg / Spilberg (Oslo )Henrik Haeger/Lowe brindfors

Marknadschef SPP: Christoffer Schreil
Projektledare:Karin Askell

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.