Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Leo Burnett samlar digitalbolag i nytt nätverk

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

iLeo blir namnet på Leo Burnetts nya nätverk av direktmarknadsförings- och webbyråer. Det tillkännager det Publicisägda reklambyrånätverket i ett pressmeddelande idag, torsdag.


Leo Burnetts planer på att samla relationsmarknadsföringsdiscipliner som crm-, direktmarknadsföring och internetreklam i ett eget nätverk har varit kända en längre tid. Idag offentliggjorde huvudkontoret i Chicago namnet på det nya nätverket och vilka som ska leda det.Peter Steinhauser, som idag leder direktmarknadsarbetet i LB Customer Group, blir nätverkschef för iLeo. Bant Breen blir Europachef.iLeo kommer att fokusera på varumärkes- och lojalitetsbyggande tjänster efter att den första kundkontakten upprättats. I den nya organisationen kommer Leo Burnetts befintliga digital, direkt- och relationsbyråer i 27 marknader, däribland Sverige, att ingå.Idag, torsdag, fanns ingen tillgänglig för en kommentar på Leo Burnetts Stockholmskontor, då man hade stängt för "utbildning".

Robert Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.