Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Linda Grahn lämnar Egmont

Publicerad: 16 April 2009, 08:14

Hon fick vända i dörren. Efter tre månader på Egmont lämnar Linda Grahn jobbet som förlagschef. Anledningen är enkel: jobbet försvann vid senaste omorganisationen.


Linda Grahn jagar nytt jobb.

Det låg i luften. Först slutade Gösta Liedberg som vd för Egmont.
Sedan påbörjades den organisatoriska sammanslagningen mellan Hjemmet Mortensen och Egmont, till det nya Egmont.
Under senaste veckorna har också titlar som Hennes lagts ned och redaktionen för Modette lämnat.
Nu lämnar alltså även Linda Grahn jobbet som förlagschef för Egmont.
Per Kjellander är vd för Egmont:
– Det är på inget sätt kopplat till vare sig person eller prestation. Tjänsten finns helt enkelt inte kvar. Linda har gjort jättebra jobb under den korta tid som hon hann vara här.

Linda Grahn har själv inga konkreta planer på vad hon ska göra härnäst.
– Jag vet faktiskt inte. Jag måste börja söka jobb igen. Det var Gösta Liedberg som rekryterade mig, men vi hann bara arbeta tillsammans i två veckor. Hela förlaget har sedan dess varit inställt på att något skulle hända. Så det här kommer inte oväntat. Men det har varit väldigt roligt, trots att det blev en så kort tid.  

Linda Grahn har erfarenhet från både förslagsvärlden och tv-branschen. Hon har bland annat varit chefredaktör för Allt i hemmet och haft jobbet som programdirektör på TV4 plus.
Senast i höstas gjorde hon ett inhopp på Bonnier Tidskrifter inför lanseringen av Queen.
– Jag skulle förstås vilja ha något rejält att ta tag i igen, men marknaden är ju ganska tuff för tillfället. Jag har ju testat att jobbat som konsult och kan tänka mig att göra det igen.

Din bakgrund från både tv och magasin borde ju attraktiv?
– Jag hoppas det, jag har ju bland annat lärt mig skillnaderna på att driva upplaga jämfört med att skapa rating.  Men jag har ju också jobbat en del med webb där trafiken drivs av andra parametrar, som vi inte riktigt har full koll på än.  Bloggarnas genomslag är ju till exempel väldigt fascinerande. Jag kanske borde blogga, helt enkelt. Ha ha.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.